Multicampionul de la CBC

Multicampionul de la CBC

Cosmin Stanciu este antrenor la CBC Fitness Corner din 2017. Încă de la început, a oferit antrenamente profesionale clienților, în timp ce le transmitea și energie pozitivă. Viața sa gravitează în jurul sportului, astfel că, aproape zilnic, se împarte între antrenamentele de la CBC și cele de karate, pe care le ține la Clubul Politehnica din Cluj-Napoca. Deși are un program solicitant, Cosmin nu ar putea renunța la niciuna dintre cele două.

Pentru început, karate
Cosmin a început să practice karate de la vârsta de 7 ani. Primele sale lecții au fost luate la un club din Râmnicu Vâlcea, orașul său natal: „Aveam de ales între karate și box. Astea îmi plăceau mie cel mai mult, însă am ales karate, pentru că sala unde mă antrenam era aproape de casa mea. Așa am ajuns să practic. Am făcut și box, însă nu de performanță.”

La 14 ani a fost transferat la Clubul Olimpia din București, unde s-a antrenat până la vârsta de 19-20 ani. Următorul pas a fost să se transfere la Clubul Politehnica din Cluj.

Efortul și perseverența lui Cosmin s-au văzut prin prisma rezultatelor obținute: face parte din Lotul României din 2008 și este multiplu campion mondial. „De șapte ori am fost și campion european, iar campion național am ieșit în mulți ani. Nu cred că aș putea spune mai bine de atât ce înseamnă sportul pentru mine.”

CBC Fitness Corner
Cosmin a ajuns să fie antrenor la CBC prin intermediul lui Raul Felecan: „Am fost atât colegi de lot, cât și de club. Într-o zi, mi-a spus că are nevoie de un antrenor la CBC. Pe vremea aceea, el era manager. În iunie se vor împlini trei ani de când antrenez aici, pe 6 iunie mai exact.”
Cosmin se ocupă cu antrenamentele de mobilitate, posturale, de forță sau masă musculară. Cele mai solicitante pentru clienți sunt cele de forță, însă, totodată, sunt și cele pe care ei le preferă. Cosmin a observat că, de multe ori, cei din sală se ambiționează să ridice greutăți din ce în ce mai mari. E un semn că vor să progreseze. „Majoritatea clienților pe care îi am eu nu vin pentru a face sport de performanță, ci pentru a face mișcare, pentru a se menține sănătoși. Vin și pentru noi, antrenorii, fiindcă, din câte observ, își doresc să aibă o persoană căreia să îi împărtășească problemele de la serviciu. Vorbim destul de deschis între noi. Ne permitem și să glumim, probabil acesta e unul din motivele pentru care au încredere în mine. Îi ascult de fiecare dată.”

Un antrenament ținut de Cosmin durează o oră, însă timpul este influențat de programul clienților. Dacă nu sunt presați de probleme ce nu pot aștepta soluționarea, aceștia pot sta și mai mult în sală să se antreneze sub supravegherea lui Cosmin. Situațiile de acest tip mereu îl bucură pe Cosmin, întrucât observă faptul că, oamenii care vin la CBC sunt din ce în ce mai interesați de sport.

Munca depusă de antrenor este extrem de importantă în canalizarea interesului oamenilor de a veni în mod regulat la sală. Toată activitatea antrenorilor este orientată spre clienți, astfel încât aceștia să evolueze, să își atingă scopurile, să se simtă bine fizic și psihic. Cosmin este de părere că oamenii preferă să vină la CBC din două considerente: unul e cel financiar, întrucât firmele pentru care lucrează le plătesc abonamentul, iar al doilea ține de calitatea antrenamentelor. „Degeaba beneficiezi de un serviciu, dacă nu îți aduce nicio satisfacție și nu îl practici cu plăcere. Și atmosfera din sală contează foarte mult: suntem prietenoși, comunicativi. Aici suntem ca acasă. Știu numele tuturor clienților. După ce intră în sală, imediat începem să povestim. Am clienți care îmi spun că dacă nu aș fi eu la CBC, ei n-ar mai veni.”

„Comunitatea ne leagă”
Mare parte din activitățile organizate la sală au ca scop destinderea fiecărui client prin antrenamente și comunicare. Astfel, comunitatea este indispensabilă într-o sală care pune preț pe o atmosferă plăcută și comunicare eficientă. Dacă ar evalua importanța comunității, Cosmin ar acorda calificativul maxim: „Ea ne leagă. În sală, comunitatea trebuie să primeze.”

Competiția se simte în sală, însă e pusă sub semnul prieteniei. Cosmin și-a surprins clienții de multe ori vorbind despre rezultatele obținute la diverse testări de forță: „Se simte o competiție între ei, însă e una blândă și benefică. Am organizat întreceri la sală, tocmai pentru a le stimula acest spirit. Au fost atât de încântați că, după, au venit singuri cu idei de competiții. Ultima organizată a avut și o cauză caritabilă: banii strânși au fost donați unui orfelinat. Noi, antrenorii, am organizat probele, iar de partea administrativă au avut ei grijă. Au fost cinci probe. Fiecare înscris își alegea una dintre ele la care să participe, iar suma pe care o dona era dată de rapiditatea executării probei. Spre exemplu, dacă termina în trei minute, dona trei euro. La final, s-au strâns 2000 de euro.”

Pentru a întreține atmosfera din sală, Cosmin ține cont foarte mult de punctualitate și, implicit de respect: „Pentru mine, e chiar importantă punctualitatea. Dacă trebuie să mă duc undeva, prefer să ajung mai devreme cu zece minute și să aștept, decât să întârzii. Cred că e o lipsă de respect nu doar față de mine, ci și față de tine, cel care întârzii. Dacă tu nu îți respecți deciziile, nu te respecți pe tine. E simplu.”

Uneori, Cosmin se confruntă cu lipsa punctualității. Și-ar dori ca oamenii să respecte programul stabilit, însă înțelege că, din când în când, pot apărea probleme neprevăzute, care îți dau planurile peste cap. „Dincolo de lipsa punctualității, am o relație foarte apropiată cu toți clienții. Se simte atmosfera plăcută în timpul antrenamentelor. De asemenea, și ei mă înțeleg pe mine când lipsesc din varii motive, ce-i drept, întemeiate. Nu îmi e greu să discut cu ei. Apreciez că suntem deschiși unii cu alții. Este foarte important.”

Cosmin își încurajează clienții nu doar să fie punctuali, ci și să se țină de obiectivele pe care și le-au propus să le atingă la sală: „Cum fac asta? Prima dată îi cert. Glumesc. Încerc să îi conving să respecte programul sau regimul stabilit de un specialist. Altfel nu vor putea ajunge unde își doresc. Sunt clienți care vor să slăbească ori să ridice mai mult. Câțiva mi-au spus foarte deschis că vor să facă sport pentru a putea mânca orice. Depinde mult de la client la client. Fiecare are țeluri diferite. Le explic de la început ce trebuie să facă pentru a ajunge unde își doresc, însă nu le promit niciodată ceea ce nu se poate face.”

În încheiere, Cosmin vă trasnmite că…
„Cititorilor le transmit să vină la noi, la sală. Vor avea parte de o atmosferă plăcută și de antrenori pregătiți. Le recomand să privească sportul ca o parte indispensabilă a vieții lor, pentru că aduce multe beneficii și nici nu e dureros. Dacă antrenorul știe să structureze antrenamentul în raport cu potențialul clienților, nu va exista durere. Asta nu înseamnă că nu va apărea febra musculară. Greșit! Va fi prezentă, însă trebuie să fie suportabilă, ușoară, să treacă în 24 de ore. Scopul nu este acela de a speria clienții cu exerciții pe care nu le pot face, ci să îi convingem să mai vină în continuare în sală. Eu încurajez toate persoanele să facă sport, încercând să îi conving că este un mod sigur de a se menține sănătoși.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *