Dezvoltarea imunității prin sport

Dezvoltarea imunității prin sport

Știm că se apropie sezonul rece, iar din această cauză încercăm să adoptăm cât mai multe metode prin care ne putem dezvolta imunitatea. În acest context, îți oferim noi una din soluțiile care nu dă niciodată greș – sportul. În articolul de astăzi vom enumera câteva beneficii ale antrenamentului cu greutăți.

Beneficiile antrenamentului cu greutăți pe termen lung

Când vine vorba de beneficii, putem vorbi despre două categorii, în ceea ce privește perioada de timp în care acestea devin vizibile: beneficii pe termen lung, respectiv pe termen scurt.

Dacă ne referim la prima categorie menționată, cea a beneficiilor pe termen lung, putem aminti numeroase atuuri. Antrenamentele cu greutăți contribuie la susținerea și întărirea tendoanelor, a scheletului axial (care cuprinde zona capului, gâtului, coloana vertebrală, cutia toracică), precum și a scheletului apendicular (articulațiile și oasele membrelor).

Cum funcționează totul? Ei bine, sportul ajută la o mai bună mineralizare a moleculelor de proteină, regăsite în zonele precizate. Ele sunt transformate în săruri de calciu, care acoperă oasele, formând, astfel, un strat protector.

Odată cu înaintarea în vârstă, articulațiile devin sensibile și fragile. O musculatură dezvoltată contribuie la susținerea lor, îmbunătățind semnificativ calitatea vieții și prelungind funcționarea optimă a acestora.

Tot prin antrenamentele cu greutăți se dezvoltă și zona de mijloc, ce cuprinde „core muscles” și care face legătura între trenul inferior și cel superior. O bună funcționare a acesteia duce la prevenirea unor posibile accidentări, la care pot fi expuși sportivi din toate categoriile, indiferent de gradul de dificultate a antrenamentelor pe care le execută. Zona de mijloc joacă un rol important și în viața de zi cu zi a persoanelor care sunt expuse la solicitări repetate, precum statul excesiv pe scaun sau ridicarea unor greutăți foarte mari.

Viața miocardului poate fi și ea prelungită prin intermediul acelorași antrenamente. Efectuate în mod constant, ele au ca rezultat, atât la scăderea țesutului adipos viscelar și subcutanat, cât și la scăderea colesterolului.

Pe lângă antrenamentele cu greutăți, trebuie acordată o atenție deosebită unei alimentații echilibrate, care să asigure aportul necesar de vitamine esențiale întăririi imunității; la acest „pachet” se adaugă reducerea nivelului de stres și asigurarea odihnei zilnice. Toate, la un loc, pot duce la îndeplinirea scopului dorit – creșterea imunității.

Beneficii pe termen scurt

În ceea ce privește beneficiile pe termen scurt, rezultatele antrenamentelor cu greutăți sunt vizibile într-un interval mult mai redus de timp, comparativ cu cele menționate anterior. Dintre acestea amintim:

  • Sustinerea unei posturi corecte prin dezvoltarea conexiunilor intramusculare și a echilibrului;
  • Îmbunătățirea motricității: forța, puterea și rezistența;
  • Creșterea masei musculare (hipertrofie);
  • Scăderea în greutate;
  • Menținerea unei stări generale de bine (fizice și mentale);

La fel ca în cazul beneficiilor pe termen lung, este la fel de important să înțelegem și aici că, aceste rezultate pot fi obținute și menținute cu ajutorul unui stil de viață echilibrat, determinat de suficientă odihnă, o alimentație sănătoasă, bogată în vitamine, și un nivel de stres cât mai scăzut.

Unde poți face antrenamente cu greutăți?

Antrenamentele de acest tip pot fi realizate, atât afară, cât și într-un spațiu închis. Important este ca tu să știi la ce clase poți participa, astfel încât să poți beneficia din plin de ele.

Una dintre acestea este Metcon, fiind prescurtarea de la „Metabolic Conditioning”. După cum îi spune și numele, ea se focusează pe antrenamente de creștere a metabolismului. Este potrivită pentru scăderea masei de grăsime corporală și creșterea masei musculare. Vei întâlni mișcări precum deadlifts, barbell rows, kettlebell swings și nu numai.

Strength and Conditioning este cea de a doua clasă în cadrul căreia poți lucra cu greutăți. Ea se concentrează pe îmbunătățirea calității mișcărilor, indispensabile în orice tip de sport. De asemenea, clasele de Strength and Conditioning previn accidentările prin învățarea mișcărilor de bază.

Nu în ultimul rând, clasele de BodyPump se bazează pe antrenamente cu greutăți. Ele sunt formate din exerciții repetitive cu greutăți mici, care activează toate grupele majore de mușchi. Sunt recomandate pentru dezvoltarea capacității de ardere a caloriilor și creșterea masei musculare, ambele raportându-se la o perioadă îndelungată de timp.

Toate aceste clase există și în orarul nostru, fie că e vorba despre clase ce se țin afară, ca Metcon Outdoor, fie despre cele dinauntru, ca Strength and Conditioning sau BodyPump.

Din dorința de a ajuta cât mai multe persoane să își dezvolte imunitatea, venim cu numeroase sfaturi și o monitorizare amănunțită a evoluției fiecăruia dintre voi. Este important ca în tot acest parcurs, drumul să îți fie ghidat de un specialist.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *