Ce greșeli poți face atunci când te antrenezi acasă?

Ce greșeli poți face atunci când te antrenezi acasă?

Atunci când vine vorba să ne antrenăm acasă, trebuie să ținem cont de mai mulți factori, pentru ca, în final, să putem observa evoluția pe care ne-o dorim. În articolul de astăzi vom discuta despre lucrurile la care trebuie să fim atenți atunci când optăm pentru astfel de antrenamente și care sunt greșelile cel mai frecvent întâlnite. Lipsa obiectivului, a programului de antrenament, executarea greșită și incompletă a exercițiilor, precum și alimentația deficitară sunt câteva dintre ele. Ce ar trebui să facem pentru a le remedia? Aflați în cele de mai jos.

Care este obiectivul meu?

Înainte de a începe un antrenament, trebuie să identificăm propriile nevoi și dorințe, ca mai apoi să ne trasăm obiectivul. Este primul pas pe care ar trebui să îl parcurgem pentru a ne asigura că știm ce ne dorim și ce vrem să obținem în final.

Întrebarea la care ar trebui să răspundem în primă fază este: „ce vreau să obțin prin acest antrenament?”, iar în funcție de răspuns, ne putem orienta spre cele mai potrivite exerciții.

Stabilirea unui program de antrenament

Atingerea obiectivului are loc în timp, prin perseverență și răbdare. Perioada în care ne putem obține rezultate variază de la o persoana la alta, în funcție de organism, nevoi, ș.a.

Conceperea programului are loc prin raportare la factorii menționați anterior. Este dificil de apreciat din perspectiva unui necunoscător care sunt exercițiile pe care ar trebui să pună accent, când, cum și de ce. Soluția poate fi oferită de o persoană care dispune de cunoștințe în domeniu. Cu ajutorul ei se poate stabili un program pe zile, la anumite intervale orare, accesibile persoanei care dorește să se apuce de un antrenament riguros.

Execut corect exercițiile?

Odată stabilite obiectivul și programul, exercițiile vin în sprijinul dezvoltării lor. Aici, este important să știm ce tipuri de exerciții se pretează obiectivului nostru și, de asemenea, cum pot fi executate corect.

Îndrumarea unui specialist este esențială și în astfel de situații. Chiar dacă ne antrenăm acasă, trebuie să ne asigurăm că o facem în mod corect și profesionist. Sursele de unde ne inspirăm nu sunt întotdeauna cele mai sigure. Se pot strecura greșeli pe care nu le sesizăm, dacă nu dispunem de cunoștințele necesare.

Vă punem în vedere faptul că există exerciții de bază, pe care ar trebui să le distingem și să înțelegem la ce folosește fiecare dintre ele:

  1. Push (împins);
  2. Pull (tras, atunci când avem accesorii);
  3. Squat (genuflexiune);
  4. Hinge (flexia și extensia soldului);
  5. Lunge (fandare);
  6. Carry (cărat);

Echilibrul între exercițiile de forță, cardio, mobilitate și stabilitate

După cum probabil v-ați dat seama, întreaga activitate desfășurată la antrenament, și nu doar, gravitează în jurul obiectivului stabilit.

Totuși, dacă dorim să ne creștem masa musculară, nu putem să facem abstracție de alți factori extrem de importanți. Nu ar trebui să lipsească din niciun antrenament exercițiile de mobilitate, stabilitate, forță și cardio. Este un echilibru între cele patru care oferă aportul necesar dezvoltării armonioase din toate punctele de vedere.

Indicat ar fi ca programul de antrenament să conțină două exerciții principale: sunt introduse în fiecare antrenament din săptămână. Ele sunt completate de trei exerciții secundare, care se schimbă la fiecare antrenament din săptămână. La finalul sesiunii, sunt introduse câteva exerciții de tip cardio.

Regim alimentar echilibrat

Nu în ultimul rând, atunci când urmăm un antrenament, nu ar trebui să scăpăm din vedere alimentația sănătoasă, echilibrată, atât de necesară în asigurarea aportului de vitamine, săruri, minerale, ș.a.

Pentru a putea susține efortul din timpul antrenamentelor, corpul are nevoie de o alimentație corespunzătoare. Cert este că, în funcție de momentul la care ne raportăm față de antrenament și de tipul acestuia, alimentația poate să difere. Înainte de începerea exercițiilor, putem opta pentru o masă formată din carbohidrați simpli, cu eliberare rapidă, cât și pentru carbohidrați complecși, care conferă energie. După terminarea antrenamentului, masa poate să se fie bogată în proteine, care au ca rol refacerea/reconstruirea țesuturilor. Hidratarea este, de asemenea, unul din factorii majori de care ar trebui să ținem cont.

În concluzie, dacă dorim să ne antrenăm acasă, indicat este să ne canalizăm atenția către: stabilirea unui obiectiv, crearea unui program echilibrat, alimentația sănătoasă și executarea corectă a celor mai potrivire exerciții pentru nevoile noastre.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *