Te afectează masca în timpul antrenamentelor?

Te afectează masca în timpul antrenamentelor?

După numeroase controverse în privința măștii și a purtării ei – pe stradă, în spații închise, în timpul antrenamentelor –, ne-am gând să elucidăm misterul. În articoul de astăzi vom discuta despre rolul ei și care ar trebui să fie abordarea noastră în timpul antrenamentului.

Studii despre importanța purtării măștii de protecție

Înainte de a trage o concluzie, trebuie să vedem care sunt metodele prin care putem demonstra ipoteza de la care am plecat. Mai concret, care sunt dovezile care atestă că masca poate aduce avantaje/dezavantaje prin purtarea sa? Poate fi dăunătoare în timp ce desfășurăm activități fizice? De ce?

Primul studiu care susține ideea de la care pornim se numește „Peripheral Oxygen Saturation in Older Persons Wearing Nonmedical Face Masks in Community Settings”. Studiul se axează pe experimentul oamenilor de știință de la Jama Network (JAMA: The Journal of the American Medical Association), care au analizat saturația periferică a oxigenului la persoanele în vârstă ce poartă măști.

Au fost analizate și comparate trei momente: înainte de purtarea măștii, în timpul purtării și după scoaterea măștii. Participanții cu vârste de peste 60 de ani au purtat măști non-medicale cu trei pliuri, iar pe tot parcursul experimentului au fost însoțiți de un pulsometru portabil.

Cu ajutorul rezultatelor obținute, oamenii de știință au putut concluziona faptul că toate persoanele care au purtat mască au înregistrat valori de peste 92% a saturației periferice în oxigen, ceea ce înseamnă că nu există un pericol în purtarea acesteia.

Cel de al doilea studiu care vine în susținerea aceleiași ipoteze a fost realizat de trei specialiști de la US National Library of Medicine National Institutes of Health și abordează problema purtării măștii în timpul susținerii unui efort fizic – „Exercising and face masks: An important hypothesis buried in a selective review”.

Studiul este, de fapt, un răspuns punctual pentru un alt studiu, care tratează același subiect, dar cu o abordare diferită – cea împotriva măștilor. Rezumat pe scurt, cei trei autori găsesc șapte contraargumente pentru studiul în cauză, demontând ipoteza ce dorea să fie demonstrată. Contraargumentele se bazează pe lipsa bibliografiei de specialitatea, absența dovezilor, superficialitate în explicații, ș.a.

În finalul studiului se menționează faptul că trebuie făcute experimente în condiții corespunzătoare, imparțiale, fără a influența în vreun fel rezultatul finalul.

Susținem purtarea măștilor de protecție!

Având în vedere teoriile, studiile și experimentele de mai sus, elaborate de către unele dintre cele mai importante instituții de medicină, putem trage și noi o concluzie: masca nu este dăunătoare, nu scade saturația periferică din oxigen, și prin urmare poate fi purtată în timpul antrenamentelor.

Noi, cei de la CBC Fitness Corner, încurajăm purtarea măștilor în sală, în timpul antrenamentelor, și nu numai. Grija voastră pentru măsurile de protecție ne ajută să ținem antrenamentele în fiecare zi. Suntem responsabili împreună!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *